Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022

Πρόταση για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών

 

Α΄ φάση:

·         Nα πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, δηλαδή σε κενά άνω των 12 ωρών Α΄ και Β΄ ανάθεσης σε μία σχολική μονάδα.

·         Τοποθετήσεις σε σχολικές μονάδες της έδρας της Δ.Δ.Ε., που έχει τα λιγότερα μόρια μετάθεσης, για όσους δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε λειτουργικό κενό.

Α΄ Παρατήρηση:

Η τοποθέτηση θα πρέπει να γίνει μετά τις 2 Σεπτεμβρίου, αφού πρώτα πρέπει να χαρακτηριστούν οι λειτουργικά υπεράριθμοι να τοποθετηθούν σε άλλη σχολική μονάδα εφόσον το επιθυμούν και στη συνέχεια να τοποθετηθούν όλοι οι υπόλοιποι. Και αυτό διότι:

1.       Σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 14 του Π./Δτος 50/1996, όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρθρο 12 του Π.Δ/τος 100/1997 (Φ.Ε.Κ. 94/Α΄/22-5-1997), ορίζει ότι οι λειτουργικές υπεραριθμίες διαπιστώνονται κατά την έναρξη του σχολικού έτους και όχι πριν την έναρξή του («Οι διατάξεις της παραγράφου 3, βii και της παραγράφου 7 εδαφ Β και 8 του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπαιδευτικοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου»). Όπως μάλιστα σαφώς ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 1 της ΚΥΑ 79942/ΓΔ4/21-5-2019 (ΦΕΚ 2005/Β/31-5-2019) το σχολικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου ( «Το σχολικό έτος για τα δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια, Γυμνάσια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Λύκεια ΕΑΕ, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), ημερήσια και εσπερινά, αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους»).

2.       Το ίδιο μάλιστα αναφέρεται και στο 137644/Ε1/03-09-2015 έγγραφο του ΥΠΟΠΑΙΘ: «Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/96, όπως ισχύουν, προβλέπεται ότι κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου, εκπαιδευτικοί οι οποίοι ενώ κατέχουν οργανική θέση λόγω μεταβολών των σχολικών μονάδων ή μείωσης του μαθητικού δυναμικού δεν συμπληρώνουν ωράριο, χαρακτηρίζονται λειτουργικά υπεράριθμοι και τοποθετούνται ή διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου, μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων σε οργανικά κενά».

3.       Μάλιστα, με το ίδιο έγγραφο διευκρινίζεται ότι μετά την τοποθέτηση των λειτουργικά υπεράριθμων ακολουθεί η τοποθέτηση όσων βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, η τοποθέτηση των αποσπασμένων εντός και εκτός ΠΥΣΔΕ και τέλος η τοποθέτηση των αναπληρωτών («2. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι μετά και την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων σε οργανικά κενά (περίπτωση Α3) εξακολουθούν και παραμένουν στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ τοποθετούνται σε λειτουργικά κενά μετά τους λειτουργικά υπεράριθμους. 3. Στη συνέχεια τοποθετούνται οι αποσπασμένοι εντός και εκτός των ΠΥΣΔΕ. Οι τοποθετήσεις τους γίνονται με τη μοριοδότηση των αποσπάσεων εκάστου συγκρινόμενοι μεταξύ τους. Συμπληρωματικά γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 30 του Ν.3848/2010, ορίζεται ότι οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 περ. α και γ του 13 του Π.Δ. 50/96 προηγούνται έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών και κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων. 4. Σχετικά με τις τοποθετήσεις των κατά προτεραιότητα αποσπασμένων εκπαιδευτικών (πλην όσων ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 περ. α και γ του 13 του Π.Δ. 50/96), υπενθυμίζουμε ότι η προτεραιότητα στις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ αφορά αποκλειστικά τις εν λόγω αποσπάσεις όπου οι εκπαιδευτικοί αυτοί συγκρίνονται μόνο μεταξύ τους. Σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνονται με τους οργανικά ανήκοντες και τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, καθώς κατ’ έννοια και σκοπό οι οργανικά ανήκοντες προηγούνται των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. 5. Τέλος τοποθετούνται οι αναπληρωτές στα εναπομείναντα λειτουργικά κενά των Διευθύνσεων»).

 

Β΄ Παρατήρηση:

Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν λειτουργικό κενό ουσιαστικά είναι λειτουργικά υπεράριθμοι και θα διατεθούν για συμπλήρωση του ωραρίου τους κατά την επόμενη φάση.

·         Σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 14 του Π./Δτος 50/1996: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω  σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους»

 

Αποτέλεσμα:

Οι ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικοί με οργανική θα αναλάβουν μαθήματα Α΄ και Β΄ ανάθεσης την 1η Σεπτεμβρίου και συνεπώς δε θα διατεθούν σε άλλες σχολικές μονάδες κάτι που θα συμβεί στην περίπτωση που οι τοποθετήσεις γίνουν πριν την 1η Σεπτέμβρη.

 

 

Β΄ φάση μετά τις αναθέσεις των Συλλόγων Διδασκόντων

1.       Κατάρτιση πινάκων κενών ανεξαρτήτως αριθμού ωρών (προφανώς κάτω των 12 διότι άνω των 12 είναι λειτουργικό κενό και δήλωση προτίμησης εκπαιδευτικών για διάθεση

o   Σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 14 του Π./Δτος 50/1996: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω  σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους»

 

Αποτελέσματα:

Οι ευρισκόμενοι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ χωρίς λειτουργικό κενό:

1.       Δε θα λαμβάνουν αυξημένα μόρια μετάθεσης, αλλά το κλάσμα των μορίων σύμφωνα με τις ημέρες που θα διατίθενται.

Παράδειγμα:

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 με 11 ώρες είχε τοποθέτηση στους Δελφούς και λάμβανε τα 5/5 των μορίων των Δελφών. Με βάση την πρόταση θα λαμβάνει τα 2/5 των μορίων των Δελφών και τα 3/5 της Άμφισσας

2.       Δε θα είναι ευνοημένοι έναντι των συναδέλφων τους με πολλά μόρια

Παράδειγμα:

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 με 11 ώρες είχε τοποθέτηση στους Δελφούς, ενώ άλλος με περισσότερα μόρια που το είχε δηλώσει δεν τοποθετήθηκε επειδή το κενό δεν το είχε χαρακτηριστεί ως λειτουργικό

 

Παραδείγμα

1.       Το ΓΕΛ Ιτέας με κάτω από 12 ώρες ΠΕ01 θα παραμείνει χωρίς να τοποθετηθεί εκπαιδευτικός και θα το διεκδικήσουν όλοι οι ΠΕ01 που δε συμπληρώνουν ωράριο και το πιθανότερο να καλυφθεί από τον εκπαιδευτικό που υπηρετεί στο συστεγαζόμενο Γυμνάσιο

2.       

 

 Άλλες Διευθύνσεις που ζητούν αιτήσεις για διάθεση

1.       ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης

2.       ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

3.       ΔΔΕ Γρεβενών

4.       ΔΠΕ Δ΄ Αθήνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου