Σάββατο 25 Μαΐου 2019

«Καλές» πρακτικές σ’ ένα φανταστικό «Πρότυπο» «Πειραματικό» Επαγγελματικό Λύκειο ή πώς η κοπάνα αναγάγεται σε ύψιστο μαθητικό δικαίωμα



Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η αντισταθμιστική εκπαίδευση στόχο έχει την υιοθέτηση πρακτικών που βοηθάνε στη μείωση της σχολικής διαρροής και αύξηση της σχολικής επίδοσης σε κοινωνικά και οικονομικά μειονεκτούντες μαθητές. Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) το ποσοστό των μαθητών αυτών είναι υψηλό, γι’ αυτό και έχει θεσπιστεί η ενισχυτική διδασκαλία σε όλους τους μαθητές της Α΄ τάξης στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και Μαθηματικών, η πρόσληψη ψυχολόγων, κλπ στα πλαίσια του Προγράμματος μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.

Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα φανταστικό ΕΠΑ.Λ., στο οποίο ο Διευθυντής και η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων θέλουν να εφαρμόσουν την αντισταθμιστική εκπαίδευση μ’ ένα εξαιρετικά πρωτότυπο τρόπο, υιοθετώντας τις εξής πρακτικές:
1) Οι μαθητές μένουν από τις πολλές απουσίες με κίνδυνο να διακόψουν τη φοίτηση; Κανένα πρόβλημα! Απλά δεν καταχωρείται ένας αριθμός απουσιών στο myschool, ικανός για να χαρακτηριστεί η φοίτησή τους «επαρκής». Έτσι μειώνεται η σχολική διαρροή και δεν κινδυνεύει η λειτουργία των τμημάτων των τομέων και ειδικοτήτων λόγω χαμηλού αριθμού μαθητών.
2) Οι μαθητές έχουν πολλά ψυχολογικά προβλήματα και είναι αθεράπευτοι χρόνιοι καπνιστές; Εκτός από την τακτική επίσκεψη στο γραφείο του ψυχολόγου του σχολείου, που τους παρέχει και την ωραιότατη ευκαιρία να μην παρακολουθήσουν μάθημα χωρίς απουσία, επιτρέπεται το κάπνισμα, μάλιστα ο Διευθυντής και οι καθηγητές καπνίζουν μαζί με τους μαθητές, ενωμένοι σε μια μεγάλη ωραία παρέα!
3) Τα παιδιά δεν διαβάζουν, ούτε μία ώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και δεν φέρνουν καν βιβλία στο σχολείο, γιατί που να κουβαλάς βιβλίο όταν δεν έχεις τσάντα, ή η τσάντα είναι μικρή τύπου back bag ή απλά βαριέσαι… ούτε γάτα, ούτε ζημιά! Όλοι οι μαθητές όχι μόνο περνάνε λόγω βαθμολογίας, αλλά έχουν και πολύ υψηλούς βαθμούς, στην πλειοψηφία των μαθημάτων, γιατί «είναι κρίμα τα παιδιά να μείνουν… να τα βοηθήσουμε που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα»
4) Οι μαθητές βαριούνται να κάνουν μάθημα; Υπάρχει λύση! Απλά σχολάνε νωρίτερα… οι καφετέριες τους περιμένουν.
5) Οι μαθητές δεν έχουν όρεξη για παρέλαση; Τι καλύτερο από το να τους προτρέψεις για κοπάνα χωρίς απουσίες ως δωράκι που θα κατανικήσουν την απροθυμία τους και θα κάνουν τη χάρη στο Διευθυντή να παρελάσουν... κι ο Διευθυντής θα δώσει εντολή στους υπευθύνους τμημάτων να μην καταχωρηθούν οι απουσίες, εκείνοι δε στην πλειοψηφία τους ως πειθήνια όργανα θα υπακούσουν ασυζητητί… Κι αν αναρωτηθεί κάποιος «καλά δε γίνεται έλεγχος σε αυτό το σχολείο;» Η διοίκηση ή σφυρίζει αδιάφορα ή κουκουλώνει τις «ατασθαλίες» για να είναι αρεστή…
6) Τυγχάνει κάποιος εκπαιδευτικός να διαφωνεί εμπράκτως με τις προαναφερθείσες «αντισταθμιστικές» πρακτικές; Αυτομάτως ο Διευθυντής και οι πλειοψηφία των εκπαιδευτικών τον αποκαλούν «κακό», «γραφικό», «ρουφιάνο», του κόβουν την καλημέρα, του ασκούν bulling, στρέφουν τους μαθητές εναντίον του και δεν διστάζουν ακόμα και να συντάσσουν ψηφίσματα που τον κατηγορούν για συκοφαντική δυσφήμιση, χωρίς φυσικά εκείνος να είναι παρόντας, τα οποία κοινοποιούν μάλιστα σε όλα τα σχολεία της περιοχής, για να διαφυλάξουν πάση θυσία τη φήμη του «Πρότυπου» σχολείου τους!
Μήπως όλα τα παραπάνω σας θυμίζουν κάποιο σχολείο που γνωρίζετε; Η ομοιότητα είναι τυχαία… ή όπως γράφουν οι συγγραφείς και οι σεναριογράφοι «κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι συμπτωματική». Κι αν όμως αυτό το σχολείο υπάρχει και δεν είναι προϊόν μυθοπλασίας;
 Η αλήθεια πάντως είναι ότι αν υπήρχε, σίγουρα δεν εφαρμόζεται σε αυτό αντισταθμιστική εκπαίδευση… αλλά ισοπεδωτική, που μαθαίνει στους μαθητές ότι δε χρειάζεται να τηρούν όρια και κανόνες, ούτε να διαβάσουν… χωρίς να κουνήσουν το μικρό τους δακτυλάκι αποκτούν πτυχίο και απολυτήριο και μάλιστα με καλό βαθμό… και κάτι άλλο: ότι η κοπάνα αποτελεί επιβράβευση και ύψιστο δικαίωμα αφού είναι για τον ιερό σκοπό της παρέλασης!
 Το σημαντικότερο και θλιβερότερο όμως όλων είναι ότι ένα τέτοιο «Πρότυπο» ΕΠΑ.Λ. προετοιμάζει αυριανούς επαγγελματίες που δεν θα έχουν ιδέα για το αντικείμενό τους και αυριανούς πολίτες του «βολέματος» και της «λαμογιάς»… τέτοιους πολίτες θέλουμε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου